Sınıf Eğitimi Anabilim Dalının Vizyonu
Sınıf öğretmenliğinde yer alan temel disiplinlere ve ilkokul öğretim programlarının felsefe, anlayış ve öğelerine hakim, öğrencilerde okuma-yazma ve dil becerileri kazandırmaya ilişkin kuramsal ve uygulama bilgi ve becerisine sahip, kendini geliştirmeye ve öğrenme ve bilgiye ulaşmada olumlu tutuma sahip, bilimsel bilgiye ulaşma ve bunu öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun eğitim uygulamalarıyla buluşturmayı amaç edinmiş nitelikli sınıf öğretmenleri ve akademisyenler yetiştirilmesi için gerekli eğitim olanakları sunan bir anabilim dalı olmaktır.
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalının Misyonu
- Temel disiplinlere ilişkin alan bilgisini kazanmış, ilkokul öğretim programlarının felsefe ve anlayışını kavrayabilen; öğretme sürecini planlama ve uygulamada bilimsel bakış açısıyla tarih, sanat, estetik ve etik değerleri kullanabilen; ilköğretimle ilgili edindiği bilgi ve becerileri gerektiğinde toplumu bilgilendirme amaçlı kullanabilen; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen; yaşamboyu öğrenmeyi ilke edinmiş, sürekli gelişime ve öğrenmeye açık, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen; öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği hak, görev ve sorumluluklarının farkında olan; bilimsel bakış açısı kazanmış ve araştırma yapabilen sınıf eğitimi alanında uzmanlar, öğretmenler ve akademisyenler yetiştirmek,
- Öğrencilerin fikirlerini özgürce ifade edebildikleri, eğitsel problemleri tartışabildikleri demokratik eğitim ortamları sunmak ve geliştirmek,
- Akademik çalışmalarında bilimselliği, disiplinlerarası bakış açısını kullanan, öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirmede akademik ölçütleri esas alan, üretkenliği ve yaratıcı düşünceyi destekleyen bir ortam oluşturmak ve bunu bir kültür haline getirmeyi düstur edinmek,
- Sınıf eğitimi öncelikli olmak üzere eğitim bilimlerinin alt disiplinleri ve çalışma alanları ile ilgili ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum, panel, konferans, çalıştay vb toplantılar düzenlemek, kuramsal ve uygulamalı araştırma projeleri gerçekleştirmek ve yayın yapmak,
- Akademik ve yönetsel etkinliklerin demokratik ve katılımcı bir anlayışla yerine getirilmesini sağlamak ve bunu sürekli kılmaktır.